1 lutego 2017

"Jestem nikim" - film krótkometrażowa.

Znalezione obrazy dla zapytania jestem nikim film krótkometrażowy
  "Jestem Nikim" to film krótkometrażowy reżyserii Dawida Ziemby.
Opowiada on o polskich problemach nastolatków. O nastolatkach, nie pochodzących z "dobrych" domów i takich, których problemy są często inne niż "innych" nastolatków, lub prawie dorosłych ludzi.
W niektórych momentach film jest zaskakujący tą negatywną stroną. Ja miałam wrażenie, że prawie każdy zdaje sobie sprawę z tego ja to może wyglądać i jak bardzo takie życie jest ciężkie, ale film został tak zrobiony, że... odbiorca może mieć wrażenie, jakby sam spotkał taką osobę i mógł przez chwilę doświadczyć tego. W połowie filmu narratorka mówi: "Pamiętacie wygląd dzieci z domów gdzie krzyki i wrzaski to chleb powszedni dzieci, które nigdy nic wam nie zrobiły, a mimo wszystko czuliście do nich odrazę pomieszaną z współczuciem? Te dzieci można by rzec, są naznaczone. Rodzą się z tym." Myślę, że to najlepiej obrazuje podejście tych dzieci i młodzieży do społeczeństwa i ludzi z poza ich kręgu w tym filmie, ale nie jestem psychologiem ani nie jestem taką młodzieżą, więc mogę to powiedzieć jako obserwator i widź filmu. Więc jeśli i ty chcesz na tą jedną chwilę stać się antropologiem obejrzyj ten film i może następnym  razem pomyślisz o ludziach takich jak bohaterka naszego filmu bez odrazy, jeśli kiedyś tak zrobiłeś?